Wednesday, March 06, 2013

saya makan : mastercook, bangi

assalamualaikum

hi lovelies

a few weeks back saya lunch dengan kawan-kawan opis di satu restoran baru bukak di bangi. sederet ngan Ayam Penyet AP, pon baru bukak & belum try lagi. plan asal nak makan kat restoran ayam kampung kat shop lot sebelah tapi tutup laaaaa pulakkkkk.




restoran makanan chinese muslim. hmmm. dah banyak sangat dah restoran chinese muslim kat bangi ni. saya ada bad experience di mohd chan abdullah restaurant. so i didn't put a very high expectation on this neither sebab mungkin tekak saya ni yang tak bape nak kena ngan chinese food kot.

first thing first, mari kita usha environment kedai dulu ye. :)


counter cashier aka tempat buat air


sunyi je. ni masa lunch hour. maybe sebab kedai baru bukak kot. pastu  kat area shop lot yang baru siap gak. so tak ramai orang yang tau kot.


main entrance.

list of menu sangat banyak. tapi most of it adalah menu ala carte. kalo menu goreng-goreng & such ada satu page je. hehe tu pon belakanggggg sekali. tapi kebanyakan menu nye still  not available especially the dim sums.



macam kat old town. tick  je nak makan ape. tapi  sume nye takde jeeeee.  saya faham, kedai baru  bukak. hiks.

sekarang mari kita layan pulak menu pilihan kitorang di hari kejadian. sila tahan nafus kalian.


bandung special. presentation macam three layer tea. rasa standard bandung cincau la.


longan kurang ais. rasa longan. takkan rasa epal lak. haha


thai fried rice. supposed to be spicy. tapi takde pon. saya siap request cili  potong lagi and bedal cili kering idaura  lagi. tapi taste wise better than nasi goreng kat mohd chan abdullah. wayyyyy better. ade banyak seafood dalam tu. sangat puas ati except kadar kepedasan yang sangat mild tu je *dah kenapa order nasi goreng thai kat kedai makan cina* wahahaha


spring onion beef. came with white rice. sedapppppp. and again tasted better than mohd chan abdullah's. ade  garlic,  onions & spring onions of course. tapi takde black pepper ye. kalo nak black pepper kena order beef black pepper lah. recommended.


dried chilli chicken. sedappppp tahap lompat bintang tinggi-tinggi. recommended.

nasi putih dia letak dalam flask comey nih. hehe suke. tak pernah lagi makan   cmni. selalu nye dia letak terus dalam pinggan and nasik tu nanti sejuk jeeee. maybe sebab dua orang makan kot. kalo sorang makan jek takkan dia nak letak dalam bekas ni gak kot. huhu

siew mai. menurut kak thea, peminat tegar dim sum, ini adalah sedap. saya  rasa gak  seketul. tak pernah rasa lagi sebelum ni so no comment.

haaaaa. yang botol kuning ni spesel! kicap kot. makan  ngn dim sum. tapi mak oiiiii sedap nyeeeeeeee.  saya bukan peminat kicap. tapi ini saya sangat minat! haha

so, overall the food adalah sangat memuaskan hati. highly recommended. much better taste than mohd chan abdullah. and by eating here, my perception on chinese food had changed *read the 2nd paragraph of this entry* price wise, lebih kurang sama dengan mohd chan. environment sangat selesa. maybe sebab belum ramai pelanggan lagi. pekerja peramah and cepat. kepada sesiapa yang berminat nk try, here's the address. ade 2 cawangan, tapi yang saya review ni kat bangi ye.

happy eating!




disclaimer : review adalah berdasarkan tekak saya. tekak saya & tekak anda mungkin berbeza. harap maklum.

xoxo
wednesday
060313
1045hrs

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

© and rain will fall, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena