Friday, March 01, 2013

pregnancy : mommies-to-be life saviour

assalamualaikum

hi lovelies.

saya dah nak masuk minggu ke 16 kehamilan. alhamdulillah, sepanjang 16 minggu ni saya takde masalah alah, muntah-muntah, sakit kepala, loya and such. anak mama baik sangat. :)

tapi saya ada masalah lain. more to physical appearance. hehe. jeles kannnn anak mama nak tengok mama cantek setiap hari. dalam minggu ke 10 hingga 12 lebih kurang, saya ada masalah kulit kering yang sangat kronikkkkkk! memang takleh pakai bedak langsung. kalo pakai bedak mesti nampak dengan sangat ketara kulit kering tu. and kulit area mulut bertukar jadi hitam. nampak macam lebam macam tu. even colleagues kat opis pon perasan. *ouhhh btw, until now, budak-budak kat opis taktau lagi saya pregnant. hehe* tapi alhamdulillah, i found my saviour! taa-daa!


Hada Labo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion. normal price dalam RM45. sekarang tengah sale dekat Watson's jadik RM39++. Saya pakai dalam 2 minggu and all those cruel dry skin vanishedddddd! I was a very satisfied user. saya pakai sekali je satu hari sebelum pergi kerja pasal PEMALAS nak pakai malam jugak. haha. but still the results were pretty amazing.

that's not all. saya ada satu lagi masalah during my early weeks of pregnancy. sakit gigi! bukan sakit gigi yang gigi berlubang kena pi jumpe doktor kasi cabut tu. no! no! ini adalah sakit gigi because of lack of calcium! but the pain was equally the same. *nangis* memang sepanjang proses pembesaran, baby memerlukan all the calcium it needs untuk pembentukan tulang supaya nanti akan membesar sebagai juara. tapi disebabkan mama ni memang tak  minum susu or any calcium contained food in daily basis, so baby will absorb all the calcium from mama. tu pasal la sakit gigi. jangan plak p cabut gigi tu. kang gigi abes rongak lak. all mommies to be boleh pegi mintak calcium tablet kat klinik for an easy solution. tapi i chose to drink milk instead. alhamdulillah, the pain had all gone and i can barely feel any pain anymore. ini pon saya minum sekali je sehari. dan saya tak amek langsung calcium tablet yang doc bagi tu.


saya minum yang perasa coklat. sedapppppp. this is good for u and the baby as well as it contains other important nutrients for baby development.

xoxo
friday
010313
1141hrs


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

© and rain will fall, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena