Monday, June 03, 2013

baby and such : after 2 months went MIA.

Assalamualaikum.

Hi pretty people.

Lama ehhh saya cuti. hehe. Super busy with work. Tunggang langgang tertonggeng tonggeng ngan keje. huhu. Banyak jugak missions yang dah accomplished sepanjang 2 bulan menghilang ni.

Masuk minggu ni dah 31 minggu. Sekejap je. Tambah tolak lebih kurang dari sebulan nak bersalin. InshaAllah. I cannot mention this to my husband pasal nanti dia yang terlebih cuak. Mama rilek-rilek jek. Ayah pulak yang sampai tak lena tido. Masa last check up during my 29 weeks, doktor dah suruh standby beg mama & baby nak ke hospital and pilih hospital untuk follow up. Beg mama dah 90% ready. Bag baby... emmm... Lom start lagi. haha. Hari-hari husband bising dok tanya bila nak siapkan beg baby. Mood belum sampai! Hospital untuk follow up. Impian nya nak follow up dan bersalin kat Annur Hasanah Bangi. Tapi memandangkan saya akan bersalin kat Kedah so saya pilih hospital yang dekat dengan rumah je la. InshaAllah akan sambung follow up di HUKM Specialist.

Last month saya dah buat 3D detailed scan di Poliklinik Annisa Seri Kembangan dengan Jezzlyn. Tapi sedih pasal muka baby tak nampak. Baby asik tido and sembunyi kat uri. Puas laaaaa Jezzlyn tepuk-tepuk perut and pujuk-pujuk baby tapi baby memang takde mood kot aritu. Tido siap nguap-nguap lagi. Amboihhh! Perangai cam mama. Itu pasti! hehe. Memandangkan muka tak nampak so scan pada hari tu adalah FOC. Tapi Jezzlyn explain jugak baby growth report dan alhamdulillah pembesaran baby sume nye ikut graph. Syukur ya Allah.

Aritu ada cerita kan pasal set bersalin yang menjadi tanda tanya di hati? Read. Saya dah pon wat keputusan dan dh start guna pon. Hehe.


Taa-daa! RM360. Harini order. Esoknye dah sampai. Sangat cepat. The best part was I got 1 bottle of VCO for FOC bersempena Mother's Day. Alhamduillah. Saya order set ni minggu lepas and baru je lepas check semula page Tanamera and the offer had ended! Memang rezeki mama & baby le nih. :) Saya dah start guna VCO untuk perineum massage & herbal massage oil untuk urut kaki yang membengkak dengan jayanya. Review menyusul lepas saya dah try sume product ye. Saya order di sini.
So, itu lah dia rangkuman berita terkumpul selama 2 bulan ni. I will try my best to update more often. InshaAllah. Till then, assalamualaikum.

:)

xoxo
monday
03062013
1146hrs


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

© and rain will fall, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena